מקרה מבחן, פגיעת ישירה בבית שנבנה ב-GSB בית ירוק ובטוח

שדרות מקרה מבחן

"מלאה בהודיה שכולנו בסדר ללא שריטה"/מיטל פיקאר

"2 הורים 7 ילדים מ-6 בערב דרוכים בממ"ד. קופצים למטבח, צבע אדום חוזרים לממ"ד, קופצים לשירותים, צבע אדום חוזרים לממ"ד. מתבאסים בטירוף מהאזעקות בירושלים (מעדיפים אצלנו, זה קצת פחות מביך)הולכים לישון כולם בממ"ד ראש וזנב, (חוץ מאחד לא נזכיר את שמו) ואז באמצע הלילה צבע אדום, מלא בומים. הוא רץ לממ"ד, אנחנו כבר שם ואז בום אחד קרוב קרוב. פגיעה ישירה אצלנו בבית. שנינו קמים, הבית מלא עשן אבק וזכוכיות מנסים לפתוח את דלת הכניסה אך היא לא נפתחת, יוצאים מדלת המטבח ומגלים פגיעה ישירה של טיל בחזית הבית, באורח נס נעצר בבטון ולא חדר הביתה 🤠לא מספיקים לעכל מה קורה פה וכמו בתיזמון מבריק תוך דקות ספורות נמצאים אצלנו בבית ראש העיר, אלון דוידי, סגן ראש העיר, אלעד קלימי, מטטאים לנו את שברי הזכוכיות מנהלת מרכז חוסן שדרות, הילה גונן מצחיקה את הילדים, השוטר עמית ממשטרת שדרות מבקש להעיר את כולם, גם את החמוד שהמשיך לחרופ 😬 איש הרווחה יוסף רחימוב מוודא שכולם בסדר, שני מטפלים נוספים מחוסן, דרור ואפריים רוזנפלד, משוחחים עם הילדים, מדובבים אותם,מנהל אגף החינוך בשדרות, גיל חדש, מפטפט איתנו וכל כך רוצה לעזור. נציג של המוקד העירוני, כבר פותח קריאה ומתאם את מס רכוש לבוקר. השכנים הנפלאים שלנו, איציק ואסתר נשארים איתנו כל הזמן הזה, שלא נהיה לבד אחרי בערך שעה שעתיים של מטחים נוספים והצטופפויות בממד, כולם מתפזרים… מאפשרים לנו לחזור לישון ב-3 לפנות בוקר הילדים נרדמים… אני מנסה לחזור לישון, לא ממש מצליחה,קצת בהלם למרות ש-15 שנה פה די "מכינות" אותך לזה, שזה יכול לקרות, מלאה בהודיה שכולנו בסדר ללא שריטה. שכולם בטוב, זה לא מובן מאליו, על העיטוף והחיבוק שזכינו מהנהגת העיר, חוסן הגורמים השונים, השכנים (סליחה אם שכחתי מישהו)ידענו את זה אבל הפעם ממש חווינו את זה. בשדרות לא משאירים אף אחד לבד ❤️"

שדרות , מאי 2021

קבלנים, מתכננים, מנהלי פרויקטים ומפקחי בניה

משך שנים, באין ספור הזדמנויות, הצענו למתכננים וללקוחות לבנות את ביתם בטכנולוגיית GSB (מעטפת רציפה של בטון מזויין ומבודד במקום קירות בלוקים) יותר מפעם נדחינו בתנועת יד מבטלת מחוסר הבנה עד כמה בניה ב-GSB עשויה להציל חיים.

זכינו ואנו זוכים להיות מעורבים בבניה של שכונות הרחבה בקיבוצים, בפרט בעוטף עזה ומאות בתים פרטיים ברחבי הארץ.

אתמול ניפגע בשדרות בית שנבנה ב-GSB מפגיעה ישירה. לבני הבית, משפחת פיקאר ,שלום. הפגיעה בבית מזערית, וממוקדת בצד הקיר החיצוני, ללא כל פגיעה בצידו הפנימי של הקיר. האירוע מוכיח שלקיר זה עמידות גבוהה להדף ואף לפגיעה ישירה.

קשה לתאר כמה מרגשת היתה שיחת הטלפון מנירית האדריכלית שתכננה את הבית ומאלישיב אב המשפחה שאמר שהבית הציל את משפחתו.

פגיעת הדף בקיר בלוקים

בשונה מאוד מתמונת הבית שנבנה ב-GSB בראש העמוד, אשר ניפגע מפגיעה טיל ישירה וניזוק נזק קל בלבד, מוצגת תמונה של פגיעה הדף קשה בבית באחד מישובי הדרום, שנבנה בבניה רגילה.

לקירות שנבנו ב GSB יתרון בולט על פני קירות שנבנו מבלוקים, קורות ועמודים מבטון.

הערה חשובה : גם בבית שבנוי ב GSB והקירות בנויים מבטון מזויין חובה להקפיד להיכנס למרחב מוגן במקרה של התראת "צבע אדום"

צילם : אדי ישראלי

קיר עמודים קורות ובלוקים

מעוניינים במידע נוסף? כתבו לנו