עיון ב"מדריך לבניה ביו-אקלימית בישראל"

רקע :
התבקשנו ע"י אנשי "בונים בית" לתת מענה למספר שאלות שנשאלו ע"י בונים בפורומים השונים ובפרט בקבוצת הבניה ב – ICF . נאמנים לדרכנו לעשות הפרדה ברורה בין מידע מקצועי לבין שיקולים מסחריים כאלה או אחרים , פנינו לחפש את התשובות במדריך המקיף ביותר שנכתב בישראל ביוזמת משרד האנרגיה ע"י טובי המומחים בתחום.
עיקר השאלות שהופנו נגעו להבדל שבין חתכי קיר שונים ולמשמעות שיש לבידוד ומסה תרמית על תחושת הנוחות בבית.
מצורף קישור למדריך בדגש על מידע שנמצא החל מעמוד 89 (סעיף : קיר רב שכבתי)
אנחנו ממליצים לכל מי שעומד לבנות את ביתו לעיין במדריך אשר מכיל מידע רחב שנכתב ע"י אנשי אקדמיה ולא ע"י חברות בעלות אינטרסים מסחריים.
על המדריך : 
המדריך לבנייה ביו-אקלימית בישראל, נכתב והופק על ידי חוקרי אוניברסיטת בן-גוריון בנגב. פרופ' דוד פרלמוטר, פרופ' אביתר אראל, פרופ' יצחק מאיר (סאקיס), פרופ' יאיר עציון, פרופ' יודן רופא כולם חוקרים מהיחידה לאדריכלות ובינוי ערים במדבר.
במדריך מידע רחב  ויישומי אודות בנייה בת-קיימא בישראל, והוא מכיל חומר תיאורטי ויישומי רב בכלל זה פרטי בניין  וכן ארבעה כלי עזר משמעותיים למתכננים.
א. הדמיה תלת ממדית של מסלול השמש בעונות השונות של השנה ב. מפה פסיכרומטרית המאפשרת לאמוד את תנאי הנוחות התרמית ואת הצורך בחימום או בקירור ג. כלי גרפי לתכנון הצללה של חלונות, ד. סימולטור אינטראקטיבי המאפשר לדמות את טמפרטורות פנים המבנה בהתייחס להחלטות תכנוניות שונות, כגון פנות של חלונות, גוון מעטפת, בידוד, מסה תרמית ועוד. כלי אלה מאפשרים למתכנן לקבל החלטות תכנוניות בצורה מושכלת, תוך מתן דגש על הנוחות התרמית של הדייר בבית , ועל החיסכון הנובע מכך בצריכת אנרגיה .

קישור למדריך

מקרה מבחן

מעוניינים במידע נוסף? כתבו לנו