בתים בונים ב.א.ה.ב.ה

 

 

בסוף היום  כשמגיעים הביתה אנחנו רוצים שיהיה לנו נעים…

בתים בונים ב.א.ה.ב.ה

 

"ב" = ביטחון :

בטחון – קירות בטון יוצרים תחושה של ביטחון ומוגנות בבית, בבית שבנוי באמצעות תבניות GSB כלל קירות המעטפת יצוקים מבטון. לבית שבנוי מבטון עמידות גבוהה במיוחד לתזוזות קרקע, רעידות אדמה והדף.

 

"א" = אוורור :

אוורור טבעי – ואוורור מאולץ ישפיעו השפעה משמעותית על תחושת הנוחות התרמית בבית,  אוורור קשור גם לאופן שבו הבית עומד במרחב ביחס לכיווני האוויר. באזורים בהם יש עומס חום גבוה (שילוב של חום ולחות) יש לאוורור טבעי ואוורור מאולץ משמעות רבה.

"ה" = העמדה :

העמדת המבנה  – העמדת המבנה בהתאמה  לכיוונים  הרצויים תשפיע השפעה ניכרת על זרימת אויר בבית , כניסה של אויר קריר בשעות הלילה וצינון הבית וחדירה של קרינת שמש דרך הפתחים וחימום הבית בימים קרים יצרו תחושת נוחות ויחסכו חיסכון ניכר בהוצאות אנרגיה בפרט באזורים בהם יש הבדל טמפרטורות ניכר בין לילה ליום..

 

"ב" = בידוד :  

בידוד – איכות הבידוד קשורה קשר ישיר לחומרי הבידוד שיותקנו בגגות ובקירות ועוביים. לבידוד של כלל מעטפת הבית, גג, רצפה, קירות וחלונות משמעות רבה לגבי תחושת הנוחות ולחיסכון באנרגיה לחימום וקירור.

ההשקעה בבידוד הבית מחזירה את עצמה הן בתשתית של מערכות והן לאורך שנים.

החיסכון שיכול להגיע למאות שקלים בכל חודש.

[בית ירוק ובטוח 

"ה" = צללה

להצללה באמצעי הצללה דינמיים או קבועים – יש חשיבות רבה לתחושת הנוחות בבית.

הצללה נכונה של הפתחים מאפשרת הקטנה של כניסת קרינה וחום אל חלל המבנה בקיץ, הכנסת אור מבוקר ואנרגיה לתוך המבנה כשאנו חפצים בכך ( למשל בשעות האור בימי החורף (דוגמה: כניסת אור מהחזית הדרום מערבית תוכל לחמם את פנים המבנה באופן שיאפשר אגירת חום במסה התרמית של המבנה וחיסכון באנרגיה לחימום).