בידוד תרמי ומסה תרמית

בניה טרמית

בידוד ומסה תרמית – למה זה חשוב

הסבר מקצועי  על בידוד ומסה תרמית אפשר לקרוא באתר המועצה הישראלית לבנייה ירוקה כאן

סיפור מזווית אישית

את ביתנו הראשון בנינו בפרדס חנה לפני כ-30 שנה , פרוספקט מסחרי שהיגיע אלי בדרך מקרה התחיל קשר מתמשך עם מה שלימים , בנדידה של הטכנולוגיה מאירופה לצפון אמריקה וקנדה קיבל את השם הבן לאומי (ICF (Insulated Concrete Forms. או בתרגום חופשי, תבניות לקירות בטון מבודדים .

התבניות שאיתן בנינו אז בפרויקטים של משרד השיכון היו של חברת "איזורסט" הגרמנית, הן דמו לתבניות שקיימות כיום ברחבי העולם בהבדל אחד. כל התבנית הייתה עשויה מפוליסטירן (קלקר) והיא דמתה דמיון רב לקוביות לגו גדולות שלאחר הרכבתן זו על גבי זו יצקנו לתוכן בטון. את קירות ביתנו הראשון בניתי עם בני , עבור שנינו זה היה סוג של משחק .

כחמש עשרה שנים גרנו בבית , העיסוק בבניה ברחבי הארץ הפך להיות מטה לחמנו ובטכנולוגיה זו בנינו שכונות בקיבוצים ובתים פרטיים  בכל רחבי הארץ .בבית הזה שאהבנו במיוחד גדלנו כמשפחה ונהנינו מאיכות גבוהה במיוחד של בידוד תרמי ואקוסטי ומהוצאת נמוכות עבור אנרגיה לחימום וקירור.

לימים מכרנו את הבית בפרדס חנה וקנינו מקבלן שלד שנבנה בבלוקים שהיה אז בשלבי בנייה בבנימינה. מצוידים בניסיון וידע של משמעויות הבידוד על איכות החיים , עטפנו את מעטפת הבית במערכת תרמית על בסיס של לוחות פוליסטירן ועליו טיח בצד הקיר החיצוני.

ההתנסות של מעבר מבית שקירות המעטפת בצד החיצוני והפנימי מבודדים , לבית בו הבידוד נימצא בצד החיצוני בלבד ולקיר הפנימי יש מסה פעילה הולידה את תבניות GSB אותן פיתחנו.

הבית בבנימינה נתן הזדמנות יוצאת דופן לחיבור בין ידע תאורטי להתנסות אישית .

שילוב של בידוד תרמי ומסת קיר פעילה בצד הקיר הפנימי , יוצרים נוחות תרמית יוצאת דופן שמשפיעה על איכות החיים בבית.

"C:\Users\dell\OneDrive – GSB Systems LTD\Shared GSB Folder\המדריך לבנייה ביו-אקלימית בישראל 2010.pdf"

מעוניינים במידע נוסף? כתבו לנו