בתים ירוקים וממוגנים מפני רעידות אדמה

בתים ירוקים וממוגנים.

אחרי רעידות האדמה של קיץ 2018: בונים בתים ירוקים וממוגנים מפני רעידות אדמה

קיבוצי עמק המעיינות, עמק הירדן, עמק יזרעאל, עמק בית שאן והערבה פרושים לאורך הבקע הסורי אפריקני אזור המועד לרעידות אדמה. בקיץ האחרון הורגשו באזור 1 רעידות אדמה,  ומאז 1918 הורגשו באזור 22 רעידות בסך הכל.  יישובי רמת הגולן הסמוכים, חוו אף הם את הרעידות בצורה מוחשית. ריבוי רעידות האדמה עוצמתן  והתדירות הגבוהה,  הם שהביאו תושבים מאזורים אלה לחפש פתרונות מיגון לבתיהם.

בשנתיים האחרונות נבנים בקיבוצי עמק המעיינות, עמק הירדן, עמק בית שאן עמק יזרעאל ,הערבה ורמת הגולן כ-200 בתים ממוגנים. הבתים נבנים ביותר  מ – 10 קיבוצים, כדוגמת קיבוץ מסילות, בית זרע, נווה אור, מנרה, דן, דפנה, כפר בלום, דגניה א', כפר סולד ועוד ועוד.

חברת GSB – בית ירוק ובטוח, שהמנכ"ל שלה אילן ליאור פיתח את השיטה לבניית בתים ירוקים וממוגנים, מדווחת כי מתנהל משא ומתן מתקדם עם כ – 002 משפחות נוספות וכן עם עשרות קבלנים ואדריכלים באזור.

אסף שטרן, תושב קיבוץ כפר בלום, בו הורגשה הקיץ רעידת אדמה בעוצמה הגבוהה מדרגה 4 בסולם ריכטר, מספר על ההחלטה לעבור לבית ממוגן. "הצורך במיגון מפני רעידות אדמה היה בהחלט שיקול בהחלטה שלנו לבחור את שיטת הבנייה וגם העובדה שמדובר בבית ירוק, שחוסך חשמל.

במהלך רעידת האדמה הכי חזקה הקיץ, ישבתי עם אשתי ועוד חברים על המרפסת ולא הרגשתי כלום. בזמן רעידות האדמה לא חששתי, כי אני יודע שאנחנו חיים בתקופה של מבנים שעמידים לרעידות אדמה, ולא צריך לחשוש שהבית יפול עלי".

 

___________________________________________________________________________

קצרות כלכליות – הזמן הירוק 14.03.19

מעוניינים במידע נוסף? כתבו לנו